Monday, October 7, 2013

BJC. Hõbedane tavarada

Reedel asusin koos Eesti koondisega teele Soome poole. Ees ootas Baltic Junior Cup. Eelmistel aastatel on medalid jäänud kaugustesse. 2010 olin 8. ; 2011 olin 11.  ja 2012 12. Kuna sel aastal toimus võistlus Soomes ja maastikupilt oli mulle üsna tuttav(jooksin 2011 kõrvalmaastikul Suunto Games'l), siis teadsin, mis mind ees ootab ja olin üsna enesekindel. Sel korral puudusid küll 3 tugevat konkurent, kuid siiski oli ka tugevaid jooksjaid kohal. Lõpptulemus oli endalegi natuke üllatuseks, kuid seda magusam see on! Siinkohal teen rajaanalüüsi.

START-1 Etapp üsna lühike. Raske oli harjuda põhjajoonte suunaga. Kaardi üritasin võimalikult kiiresti kokku voltida, et kaardiraamid segadusse ei ajaks. Sellest ka väike vingerdamine esimesse kp'sse.
1-2  Mingit valikut ei näinud. Üritasin võimalikult otse minna ja see ka üldjoontes õnnestus. Etapi keskel ei leidnud enam väikest teerada üles ning otsustasn üldsuunaga edasi liikuda, suurematele objektidele toetudes. Enne punkti võtsin korraks hoo maha, määrasin täpse asukoha ja punkti oli käes.
2-3 Punktile otsustasin peale minna ülevalt poolt, abiks olid etapi keskel olevad sood. Nõlva kuju järgi sain punkti kenasti kätte
3-4 Kuna olin juba mõne konkurendi kätte saanud, hakkasin rabelema ja ei vaadanud hoolega kaarti. Tulemuseks oli see, et lugesin 4-5 etappi ja kuna plaan oli ülevalt poolt peale minna, siis kaldusin 4ndasse minnes kõvasti ära. Nägin igasuguseid kaljusid ja muid asju kuid kaardiga ei klappinud miski. Õnneks oli koos 3-4 pealine punt, kes lõpuks asjast aru sai. Võibolla olin selles pundis ainuke lammas, kes vale etappi luges. Alles punktis kp nubrit kontrollides sain veast aru... Viga 1'30''
4-5 Suund peale, punktist minema. Etapi keskel kasutasin pidepunktina avakaljust nina, mida mööda laskusin alla kuni nägin paremal kaljusid, mida mööda läksin punkti.
5-6 Nüüd oli ka juba hilisem võitja mind kätte saanud. Punktist väljusin esimesena ja otsustasin punktile läheneda alt poolt, grupp järgnes mulle paarkümmend meetrit tagapool. Nägin kaljude vahel üht kivi,leidsin selle ka kaardil, sellest ülevalpool pidi punkt olema. Jooksin kiiresti üles, teised jooksid vist aga sealt mööda ja sain väikse edumaa.
6-7-8 Lisasin natuke kiirust, et edu kasvatada. See väga ei õnnestunud, sest mets oli üsna hea nähtavusega ja jälitajad väga palju maha ei jäänud vea tõttu, ilmselt oli neile minu selg näha ja nad üritasid järgi võtta, mis on veits lihtsam. Keeluala juures olimegi juba koos. Siiski vaid 3kesi, vea tõttu jäid paar tükki maha.
8-9 Pikk etapp, ilma teevalikuteta, mets on super joostavuse ja nähtavusega, tuli otse tuld anda. Kolmekesi aretasime tempot. Etapi keskel asuv suur lage soo ja järv tegid orienteerumise lihtsaks. Enne punkti üritasin tõusu vältida aga kaldusin liialt vasakule ja jäin ~20 m rootslasest ja lätlasest maha. Viga 15''
9-10 Vaheluseks lihtsam etapp. Nõlva mööda teekurvini, teed mööda sooni, sealt kahe mäe vahelt läbi ning orvadnist punni.
10-11 Algul tundus lihtne etapp, kuid puntkivõtmine oli natuke keerulisem. Enne punkti hoidsin ennast natuke tagasi ja jälgisin mängu. punktile lähenesin mäe alt. Sain enam-vähem kätte, tegin enne punkti paar seisakut.
Pilt: Sofie von Frenckell
12-13 Pakkus juba natuke teevalikuid. Algul jooksin mööda suurt orvandit üles, et vältida aeglast kaljust nõlva. Tee peal oli väike seisak, kuna olin vale teeraja peale keeranud. Hoidsin rootslase seljataha , tempo oli minule suht maksimumi lähedane. Üritasin punktile peale minna paremalt poolt väikest järve. Sadulast läbi ja suunaga nõlvamööda edasi, kraav oli üheks ründepunktiks, edasi üle soo ja punkti.
13-14 Läksin vedama. Kohati ei olnud enda asukohas kindel, kuid lagedat ala ületades sain end paika. Tegin väikse seisaku, kontrollisin suunda ja nägin eemal mingit kivitaolist asja, mille taga ka punkt oli. Teised jäid ka  seljataga korraks taga seisma, kuid liikusid kohe edasi ja nägin silmanurgast, et vales suunas. Kasutasin kiirelt võimalust ja liikusin punkti suunas.
14-15 Andsin jalgadele valu, seljataha vaadates kedagi ei näinud. Puristasin nii palju kui jõudsin. Etapp lihtne, suunaga otse, vasakule jäi suur lage soo. Tähistatud lõik üle soo püüdis kinni. Punkti minnes kasutasin piklikku  nina, mäest üles võssa ja punkt oli seal kus ootasin.  Rootslane tegi ka sinna viga, seda ma siis ei teadnud.
15-16 Teid ületades võtsin hoo maha, kontrollisin suunda. 50m enne enda punkti jooksin läbi ühest punktist, õnneks kontrollisin punktinumbrit.
16-17 Võimalikult kiiresti suunaga tee peale ja kurvist alla punkti.
17-F Lõpus pigistasin kõik mahlad endast välja.

Finishis ütles Vallo, et arvatasti tuleb poodiumikoht. Taganttulev rootslane pidavat kohe finisheerima. Tuligi, aga võitis mind ainult 14 sekundiga... Natuke kurb aga samas hea meel, sest suutsin  külma pead hoida ja lõpuosa vigadeta joosta. Ega see kuldki kaugele jäänud! Olin üsna üllatunud, kui sain teada, et võitsin hõbeda. Maastik meeldis täiega ja nautisin iga hetke sellest võistlusest. Super tulemus hooaja lõppu!

Jooksuga võin väga rahule jääda. Kui välja jätta see üks pooleteise minutiline viga, siis võin julgelt öelda, et tegu oli selle hooaja parima jooksuga.  Isegi joosta jõudsin, kuigi vahepeal oli ka raskeid hetki. 2 vea peale tuli 1.45 lisaaega.
Tulemused  Kaart  GPS
Pilt: Tomi-Andre Piirmets
Teatest pole midagi erilist rääkida. Jooksin Eesti esimeses võistkonnas. Võistkond ei olnud just kõige paremini jooksnud. Sain metsa 12. kohal II ja V Eesti võistkonna järel, liidrid olid kaugel ees... See mis edasi toimus, oli juba täielik tsirkus. Lähemalt saate vaadata gps'st ("real time" alt on huvitavam:) )