Tuesday, February 15, 2011

Veits pikk jutt tuli...

Nii, teeks mingi kokkuvõtte viimasel ajal toimunust.
Norras käisin. Tore oli. Minu sooritused aga jätsid kohati soovida. Veider on see, et kui sõit oli enam-vähem siis koht polnud see mida oleksin soovinud ja kui sõit oli halb siis koht oli rahuldav.

Algusest siis. Laev loksus päris mõnusalt ja päev otsa sai bussiga sõidetud(umbehää buss oli:D), õhtuks olime kohal.
Modelipäev- modeli maastik ja võrk meeldis, midagi ülikeerulist polnud. Sai siis seal veits tiirutatud ja mõõtkavva sisse elatud.
Tavarada- Starti viis tõstuk. Ausalt öeldes, mul tõmbas junni jumala jahedaks, kardan suuri kõrgusi!  Üleval polnudki nii hull, mõnus vaade oli. Soojendus, võimlemine ja start. Esimese punkti sain ladusalt kätte. Teise punkti tegin aga kohe teevaliku vea+ viga enne punkti. Üldse kohe ei näinud toda parempoolset varianti. Kolmas punkt-lihtne. Neljas, kas otse mööda kitsast tõusu, või vasakult ringi ja natuke vähem kitsast tõusu. Valisin vasakpoolse variandi. No suurel rajal ei liikunud kohe üldse, toores vaev. Osad ütlesid, et punkti sisenesin valesti, aga ma ei kurda, sest asi oli kontrolli all ja sain kenasti punkti kätte. 5-6-7 etapid olid minu arust ülimõttetud, seda võrku seal ei kasutatud lihtsalt ära...  8. etapp oli ränk, igas mõttes. Tõus oli umbes 2x Seinamäge, siisa sealt mäe otsast oli vaja alla ka saada. Tolle tiigi juures mis on keeluala, murdsin ma kepi, väga sobilikul ajal ikka! Pikemalt mõtlemata sõitsin edasi, kuna keppiga sai natuke tõugata ja kaardivahetus alani polnud palju maad, enamus ajast allamäge. Väga suurt kaotust sellega ei kaasnenud, aga siiski midagi. Enne 12. punkti tolknesin seal pea laiali...
17.koht, aeg 1:04' Algus oli tehtud.

Puhkepäev- Erilist väsimust nagu polnud, vb ei pingutanud piisavalt? Käisime Lillehammeris. Olümpia suusastaadionil ja hüppemäel, ning väike läbisõit linnast. Siis mökki lebosse. Suuski
tuli ka mudugi määrida.

Sprint- No kuidas nüüd alustada. Algus läks kobedalt. Natuke oli seal lumes ukerdamist. Ja siis saabus minu õudusunenägu... 7-8 etapp. Kõik toimus nii kiiresti, lugesin ilusti välja tolle majakese suusaraja kõrval aga ei saanud pihta kuidas need suusarajad seal hargnesid ja siis tuli laskumine. Kõik tundus nagu õige aga kohe tundus ka kõik väga vale olevat. Nice, vale tee peale keerasin... Oleks siis edasi sõitnud mööda toda rada ja punkti läinud, aga ei. Mõtted olid sellised: "Nalja teed, rahva eest ma küll sinna punkti ei sõida, oleksin ju ainuke kes sealt poolt punkti läheneb ja seda tähelepanu pole mulle vaja" keerasin otsa ringi ja minek.  Täitsa tõbras ikka.:D Ma ei saa aru miks ma kartma lõin ???
13.koht, aeg 20' 50''  Kohaga võib rahule jääda, aga sprindis 5pool minutit kaotust on liig. Vea kontole läheb vähemalt 2min.

Lühirada- Ühistart, midagi uut minu jaoks. Üllataval kombel püsisin kõvemate kuttidega. Liblika läbisin suhteliselt veatult. Viimast korda liblikasse minnes tuli mulle 4-5 liikmeline grupp vastu, sain aru, et nad lähevad järgmisse punkti. Neid aga püüda ei suutnud. Mingi norrakas läks mu ees, üritasin talle järgi hoida aga ürituseks see jäigi, vaiskelt kulges eest ära. Siis mõtlesin, et võiks ju kaarti ka vaadata :) Suht umbes sõitsin , jõudsin õnneks oma 8sse punkti, sain ennast paika ja edasi liikuma, aga sellele järgnes kohe viga. Tundus juba mõttetuna näiv kõik see värk, aga alla ei andnud. mingi tsehh liikus ees, tolle karistasin lõpusirgel ära. Tulemustes näitab sama aega, kuid olen kindel, et fotofinishis olin ma ees. Rikkusin oma hea tulemuse ära. See distants sobis mulle, kuna mulle meeldib tirida.
18.koht, aeg 38'43''
Teade- Esimene vahetus. Läksin endast ikkagi maksimumi välja pigistama. Võiks öelda, et tehnilise poole pealt oli parim sõit Norras. Viga minimaalselt, st. paar üksikut teeotsast möödasõitu. Sai hea trenni ja veel mõne kutiga tirida!:D aeg 30'45''

Ja läbi see saigi. Asju pakkima ja siis õhtut ootama. Poes olid hinnad ikka päris kirved. 2x kallimad kui Eestis. Muidu oli lahe seal, sai Tarvoga lõõbitud ja kino tehtud. Ta on ikka täitsa isa!  Бадричком, Бадричком !
Rakvere OK härjad :D

Sel nädalavahetusl toimusid eestikad. Ütleme nii, et võistleda sai täie raha eest! Kiitused rajameistrile!!
Enda sooritustega ei jäänud kummalgi päeval rahule...
Lühirada- Algus lihtne, ainult puid alla ja sõida. Aga siis kavaldati mind üle. Esimese punkti sain võrgus veel hästi kätte, ja siis järgmine punkt. Oi juudas, lihtsalt pea laiali sõitsin. Mitte midagi aru ei saanud. :D 2'40'' läks kaduma. Kahju. Sinna läks ka esikoht, sest 6. punktis sai Kristjan mind kätte ja lahti ma temast enam ei saanud, ega tema minust. :D Nii me siis sõitsime koos, koguaeg positsiooni vahetades. Eelkõige sellepärast, et ma jälgisin liiga väha kaarti, siis tegin valepöörde ja ta sai minust uuesti mööda. Siis sain jälle mina temast mööda ja nii lõpuni. Lõpus kavaldasin ta üle. 12-13 etappi ei läinud kitsast rada mööda mäest alla, vaid sõitsin edasi ja järmisest teest paremale, ning suusarajale ja ainult alla vuhiseda, nagu  nipsti võitsin 30 sek'i tagasi. Oma osa mägis ka tegelt see, et ta pani sellel laskumisel mäsa ja murdis kepi, aga tagantjärgi ongi parem et ma seal ei läinud, sest tõenäosus oleks olnud suur koos temaga mäsa panna...
Tavarada- Läksin panema, panna oli vaja!  No ja paningi, ainult koos veaga. Viga tuli ikka korralikult. Mul oli väga suur tahe näidata mis puust ma tegelikult olen, aga ikka rikkus perfektse soorituse kaarditehniline pool. Aga sellest hoolimata võit tuli koju! ;) Ütleme nii, et suuremaid vigu vältisin, lõikeid tegin palju, valede suundadega aga õnneks olin kiire ennast parandama.

Võin julgelt öelda, et need olid minu siiamaani kõige põnevaimad suusa-o võisltused. Ise ütleks, et see oli võimasm võrk kui Norras EM'il.

Viimastel päevadel on päris makaroni tunne olnud. Pühapäeval sõidan siis Tartu Maratoni 63 km. Loodan, et ikka toimub ja külma tõttu ära ei jää. Siiis 23.veebruar väiksele ninaopile(ei ole ilulõikus :D) ja siis 2 nädalat ei tohi kübetki liigutada :( aga samas on see võibolla hea, et saab talvest puhata ja hakata suve poole vaatama. Võimalik, et tuleb ikkagi märketeatel võistelda. Eks näis.